Ny frisyr och upphittad plånbok

Yes, nu har jag äntligen vågat! Lockarna är borta! Så skönt...
Blev inte riktigt som jag tänkt, men jag är helnöjd ändå. Det känns som jag.

Anledningen till att jag ite skrivit på ett tag är att vår dator har varit helt efterbliven. Men nu ska den funka, vi får väl se.

Fortfarande ökentorrt på jobbfronten, och nu börjar det bli lite jobbigt.
Visst, det är skönt att ha sovmorgon varje dag, men det känns i plånboken att  båda går hemma.. Fattigt.

På tal om plånböcker hittade jag en igår. Den låg snällt på trottoaren, helt ensam. Plockade givetvis upp den.
Inga kontanter, men däremot bankkort, körkort... Ja, allt som man har i en plånbok. Skyndade mig hem till mamma och började leta efter telefonnr till personen i fråga. En ung kille, två år äldre än mig. Kände dock inte igen honom. Konstigt.
Numret jag fick av nummerupplysningen gick till en gammal dam, farmor till killen. Till slut ringde iallafall den här killen upp mig (eftersom hans farmor fick mitt mobilnr och sa att hon skulle säga till honom att ringa upp mig) och det visade sig att vi bor 100 m från varann. Vi bestämde att jag skulle ringa honom när jag var där jag hittade plånkan. Han frågade om det gick bra att jag fick hittelön idag. Jag tyckte det var bättre att han höll reda på sin plånbok istället, så det var det vi bestämde till slut. 

Dagens goda gärning, bra för min karma!

Klart slut - Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback