En kväll av guld

Igår var en väldigt bra dag! Eller, ja, kvällen då.. Jobbade mellan 5.30- 18.15, men hade något att se fram emot; kvällen men Clara. Bara hon och jag, det var väldigt längesen.
Tanken var att hon skulle komma hit och låna vårt badkar, men när hon kikade in på jobbet 15 min innan jag slutade bestämde vi att vi skulle gå nånstans och käka lite.
Efter många om och men (Sir Simon's, Baltzars, Pallas Athena, är bara några av de restauranger vi valde mellan) kom vi fram till att piren faktiskt finns. Har inte riktigt fattat det ännu... Dit gick vi, åt gott, drack gott och bara myste. Pratade om allt och inget och det kändes verkligen som förr. Jättemysigt.

När vi kände oss färdiga traskade vi vidare till Confession. Verkligen ett ställe att rekommendera! Hur snyggt som helst, ett ställe att softa på, i alla fall vid den tiden vi var där, runt 21. Tog en lyxdrink och gick sedan till Centrum av alla jävla ställen. Men, mina vänner, det var billig sprit. =) Har aldrig känt mig så gammal som jag gjorde då.
Bara massa 18-åringar ju! Såg en grabb som hade intatuerat 1989 över örat, varpå Clara utbrister:
"-Ja, det var ju jävla coolt att ha 1898 tatuerat på huvet!"
Haha, hon har sina ljusa stunder!

När jag skulle på dass stod det en liten brud utanför, helt plakat.
"-Det är första gången jag är full!" Helnöjd var hon.
"Jaha, och hur gammal är du då? frågar jag.
"-15!"

Då fick jag nog och skvallrade för vakten. Hehe. Ska inte bli polis för intet.

Imon ska Christian och jag upp och käka hotellfrukost. Inte jättespeciellt för min del, men bara mysigt att göra nåt annat. Emil och Mia kanske hänger på.
Vi ska för övrigt till Köpenhamn med dom om två veckor. Kanske Davidsson oxå. Vi hyr en minibuss och stannar över helgen, köper såklart med oss lite alkoholgottgott hem =)

Det var det. En liten uppdatering varje vecka, det är lagom.

Måste bara avsluta med ett citat från Myle på jobbet..

"-Reggae! Ingen sommar utan ragga! Säg inte till nån att jag sjöng på den!

Haha, mina arbetskamrater är guld värda!

Ha det gott, amigos!

Puss! - Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback