Arga taxichaffisar och nostalgitripp

Det blev en lång dag igår i Danmark. Mor och jag åkte strax innan kl 7 och kom hem strax efter 22. Men det var trevligt!

Trots lite felkörning inne i Köpenhamn. Och kö mitt inne i en korsning.
Blir så irriterad, en stor jädra lastbil stannade helt perfekt framför oss så vi inte kunde köra åt något håll. Självklart får det bilarna i det andra ledet i korsningen grönt och en trög taxichaffis väljer att börja skälla och tuta på oss för att vi stod i vägen. OK, det gjorde vi ju, men det var fan inte vårt fel!

Nåväl, till sist kom vi till Kastrup i mycket god tid. Skönt att slippa stressa med maten.
Vi var ca 10 st på intervju. Fast det var snarare gruppövning. Antar att dom ville se hur man arbetar i grupp. Tre timmar tog det iallafall. Om en vecka får jag besked om jag har gått vidare till ytterligare en intervju eller om det blir nej tack.

Efteråt gick jag och morsan inne i Köpenhamn. Riktigt mysigt. Kom fram till att det finns en hel del konstiga människor i Danmark... Blev lite nostalgisk när vi gick på Ströget. Var där med klassen när jag gick i nian, så sjukt roligt!

Var inne i nästan varenda affär och kikade efter något att köpa. Prövade typ 100 a-linjeformade klänningar. Fick ge mig och inse att jag passar inte i det. Det enda som fattades var en blöjrumpa och napp, så hade jag varit en förvuxen bebis.
Det slutade med att jag köpte en ögonskugga på båten.

-Men mamma, jag fattar inte vad du pratar om...
-Åhh, vad trög du e!

Tack mamma...

Nehe, nu ska jag traska ner till stan och hämta min cykel. Om den står kvar..

Må väl!

Kommentarer
Postat av: anna

åååh, klassresan i nian! den var fin den!! :)hoppas att svaret blir positivt nu då!! kram!

2007-03-21 @ 14:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback