Besvikelsen är total.

Nyss hemkommen från Malmö. Har varit på den sista intervjun för Etihad airways. Som ni kanske förstår på rubriken , så gick det inte så bra.
Var där 08.00, en halvtimme tidigare än jag behövde. Skönt att prata lie med alla andra nervösa kandidater.

Dagen började med info, en skotsk tjej pratade. Mycket härlig dialekt, ibland lite svårförstådd..
Sedan var det dags för engelskatest. Det gick väldigt bra, tvekade på två frågor, resten var klockrena.

Lite väntan. Eller ja, allt är relativt. Väntade säkert en timme på att få gå på intervju, som höll på i max tre ynka minuter.
Lätt att visa vad man går för då.
Skulle välja ett föremål och förklara varför. Lite för djupt för mig.

Fick tre frågor:
1: Har du erfarenhet inom seviceyrket?
2: Är du berest?
3: Varför vill du jobba som flygvärdinna åt Etihad airways?

Sedan var det åter dags för väntan.. 13.15 kom de ut, hade bestämt sig för vilka som var bra nog.

Jag var inte en av dom.

Hade alltså suttit i princip halva dagen för att få reda på att jag måste åka hem igen.
Tro inte att de besvärade sig med en förklaring.

"This is the part where we have to say goodbye to some of you.
Can number 55, 36, (....) and 61 please come with me.
May I please ask the rest of you to leave.
Once again I want to thank you for your patience."

Bitch.

Tycker i alla fall vi andra kunde fått en förklaring.

Ja, jag är bitter.

Nu drar jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ahaa... jag förstår. vad tråkigt! vad gör du annars?

2007-03-04 @ 20:33:54
Postat av: anna

ahaa... jag förstår. vad tråkigt! vad gör du annars nu då? jobbar eller?

2007-03-04 @ 20:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback