Denna dag kommer jag leva på länge!

Clara och jag fick ett ryck igår. Kände att vi bara var tvungna att rida islandshäst!
Sagt och gjort. Idag var vi utanför Ölmstad och red.
Det var så sjukt roligt!

Han som arrangerade allt tyckte det var kul att det kom så "käcka och vana ryttare".
Ja, tjena du.
Sist jag red var väl för tio år sen, Clara kanske för fem.
Mycket skratt blev det. Islandshästar töltar ju, och då sitter man bara och hoppar i sadeln.
Låt mig säga att det såg minst sagt roligt ut.
Ben och armar överallt, och två idioter som bara sitter och asgarvar i sadeln.

Gubben sa till Clara:
-Känner du att du har kontroll?
-Jadå, det är ingen fara!

Strax efter susar hon förbi i full galopp, helt förvirrad.
Kontroll? Skulle inte tro det.

Hon hann även med att mosa låret mot ett träd och att fastna under ett träd.
Hon hade dock fortfarande full kontoll.
Synd att jag inte hade kamera med och kunde föreviga allt.

Men den bilden kommer nog sitta på näthinnan ett bra tag framöver.

Känns som att jag kommer ha en del träningsvärk i armar och ben imon.
Men det är det fan värt!

Tack Clara för en helt underbar dag! Det var längesen jag hade så råkul som idag!

Hörs snart, kompisar!
Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback