Hittade några korkade citat.

''Jag vill tacka alla som jag har träffat i hela mitt liv'' - Kim Basinger håller tacktal på Oscarsgalan.

''Vem är den där Hitler som förstör allting?''- Prinsessan Margaret, 1939

''Vi oroar oss för aids här i vita huset, tro inget annat!'' - George Bush

''Jag är beredd att medge att jag inte alltid har rätt, men jag har heller aldrig fel.'' - Samuel Goldwyn

''Jag visste inte att han va neger." - Senator James Eastland till sin assistent efter att ha välkomnat Egyptens president Anwar Sadat.

"Sjukdomar är en biverkning av överdriven renlighet och för många kroppstvättar. Det allra farligaste är bad, som kan få förfärliga följder. " -Francis Raspard, belgisk läkare, 1551

"Cancer, dålig andedräkt, tandvärk, mask, nageltrång och kramp är bara några av alla de åkommor som tobaken kan bota." -Monardes, spansk läkare, 1571

"Blixtar är gnistor som uppstår när två moln kolliderar precis som det slår gnistor när man slår ihop ett stycke järn och en bit flinta" -Hans Otto Wöllinger, tysk präst 1653

"Fåglarna dyker ner till botten av sjöar eller andra vattenområden. På våren kommer de upp, redo att flyga omkring hela sommaren" -Carl von Linné

"Barn bildas ur det menstruationsblod som inte längre rinner ur en kvinna när hon är gravid" -Grekiske läkaren Hippokrates, ca 400 f. kr.

"Datorer kommer i framtiden troligtvis inte att väga mer än 1,5 ton" -Popular Mechanics, 1949

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback