Vilket spektakel!

Clara ville att vi skulle ut och cykla idag, i den fina vädret. Jag var inte sen att hänga på!

Först ville hon till Myrornas. Därifrån kom hon ut med en kasse, jag utan.
Sedan bar det av till Rusta. Clara kom ut med två runda mattor, och lite småplock. Jag utan något.
Eftersom vi var i närheten av Rilo hoppade hon in och köpte en tratt till Nonne. Stackarn har rivit sig i ögat å kliar sig hela tiden...
Var ju såklart tvungna att gå in på Out Company oxå. Clara kom ut med en påse, jag utan.
Efter det ville hon till ÖB. Återigen kom Clara ut med grejer, denna gång var det en DVD.
Den sista anhalten var Djurmagasinet. Hon behövde hö till sina djur. Två stora påsar.

-Emma... Skulle du vilja hjälpa mig lite...?
-Fan heller!

Snäll som jag är, gav jag med mig till slut. Höpåsarna tog jag.

Observera att vi cyklade.

Cyklade hemåt utmed Munksjön. Fick några skumma blickar efter oss.
Undra varför...?

På Claras cykel,  på pakethållaren: Två stora, runda mattor, en hundtratt.
På styret: En DVD, och hennes väska.
Tack och lov har hon cykelkorg, som även den var full.

På min cykel, på styret: Två påsar hö.


Till slut var vi hemma, helt dyngsvettiga. Men hem kom vi. Och alla saker var med.

Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback