Lite uppdatering

Hallo alles!

Är jättedålig på detta, jag vet, men det blir så ibland. Har faktiskt ett liv så jag hinner inte vara uppkopplad hela tiden. Vad har hänt sen sist då? Jo, jag jobbar typ jämt, har kanske inte ett liv ändå.., både på Synoptik och Scandic, totalt kanske 140 %. Mycket? Eh ja..
Men det är roligt att ha två jobb, blir inte så trist då. Jobbigt att jobba så mycket på ett ställe.

Hund oxå ja.. Fick ta honom till veterinären i söndags. Han bröt en klo långt upp under huden. Det var det västa "hundgråt" jag någonsin hört, han bara skrek. Man kände sig rätt hjälplös då. Usch.
Men eftersom han är så gammal går det tydligen inte att försäkra honom, så kalaset gick på totalt tre jävla tusen kr.
Det var ju söndag oxå, och då tar dom ut 750 kr extra, jävla blodsugare.
Vad skulle vi göra då? Kunde ju inte vänta ett dygn och låta han ha ont... Så nu har han en röd "sko" på sin lilla tass. Lite ynklig med både den och tratten..
Han är ju inte vår ännu, har inte skrivit på några papper än eller nåt, så jag kontaktade hans "riktiga" matte och förklarade läget. Tycker faktiskt att hon borde betala lite, men inte det. Jag frågade inte, eftersom jag tycker att hon borde erbjuda sig. Det enda hon sa vad:
-"Ja, det var ju tråkigt, men det läker säkert fort."
Det fattar väl jag oxå...


Min kära sambo bor för tillfället i världsmetropolen Vetlanda. Han har fått jobb över sommaren. Både skönt och jobbigt. Kan vara bra att sakna varandra lite ibland. Men det är jobbigt att sova själv. Eller ja, jag har ju Herkules så klart.

Nu måste jag jobba lite.. Ha det gott vänner!

Puss Emma 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback