OS

Vaknade innan klockan ringde idag, och idrottsnörd som jag är, satte jag på OS.
Just då visades gymnastiken, och jag kan verkligen inte förstå hur dessa små människor kan vara starka som oxar.
Det är flick-flack, dubbel peak, örnfattning, trippel volt bakåt o.s.v.
Gör om det, den som kan!

Vad som är intressant är att dessa små töser är runt 16 år, och tränar som besatta från det att de är 4 år, bara för att ha en karriär i toppen som varar fem år. För visst pensioneras de när de är runt 20?
Det är ju inte direkt hockeylöner de har... Eller?

En annan sak!
Handbollsdamerna vann nätt och jämnt idag! Var lite lätt irriterad när jag var tvungen att gå till jobbet, och det står 19-19 efter ca 10 min in i andra halvlek. En helt sjukt spännande match, som tack o lov slutade 27-26 till Sverige, efter att Teresa Utkovic gjort sista målet. Johanna Ahlm gjorde för övrigt sitt hundrade mål i landslagströjan, och reservmålvakten Therese Bengtsson räddade tre straffar innan paus. Grymt!
Imrgon gäller det, direkt avgörande match mot Brasilien. Kör hårt!

Later!
Emma








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback