Sjuk

Oj, det var visst ett tag sedan jag var här...
Var sjuk förra veckan med feber och hosta. Hemma från jobbet mån-tis, tillbaka ons (tabbe), och hem igen efter halva torsdag. Febern vägrade släppa. Nu har den gjort det, tack o lov, men hostan hänger i.

Idag höll jag på att dö. Trodde lilla dramatiska jag i alla fall. När jag ringde till vårdcentralen sa sköterskan att jag troligen hade hostat av ett revben. Shit, vad ont det gjorde! Mitt under hostattack small det till snett under ena tutten.
Tyvärr finns det inget att göra åt ett brutet revben, så jag får snällt gå som Ringaren i Notre Dame. Kutryggig.
Jag kunde även ta lite alvedon sa hon. Tack som fan.
Grejen är ju är jag måste hosta. Men gör jag det, så gör det så ont att jag ser stjärnor.. Så jag får  välja.
Antingen hålla inne hosten (vilket är omöjligt), eller tro att jag ska gå sönder. Lätt val..


En annan tråkig sak. En nära vän till familjen har cancer. Igen. Hon opererade bort ena bröstet för ett halvår sedan, men nu har de även hittat cancer i lungorna. En del familjer får verkligen utstå mer än vad som är mänskligt. Deras son blev mördad någon gång under 90-talet och fortfarande har man inte hittat någon skyldig. Hemskt.

Jag kanske inte ska lipa över mitt brutna revben...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback