En stjärna tänds, en annan släcks

Vissa hävdar att det finns en mening med allt som händer. Skitsnack, säger jag.


Kan någon förklara för mig, vad det finns för mening med att en nybliven pappa dör?

Kan någon förklara för mig, vad det finns för mening med att denna pappan inte lever länge nog för att se och höra sitt barn skratta för första gången?

Kan någon förklara för mig, vad det finns för mening med att bli lämnad med ett nyfött barn, när man precis gift sig?

Kan någon förklara för mig, vad det finns för mening med att föräldrar tvingas begrava sitt eget barn?



Man vill gärna tro att han tittar ner och ändå ser allt som händer. För det känns lite bättre då.
Men bara lite.

Två veckor. Det är vad han fick med sin dotter. Två veckor. Det är ingenting.
Fy fan vad orättvist.




Kommentarer
Postat av: Broström

Verkligen orättvist. Usch. Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback