Det värsta

Jättefin begravning.
Östra kapellet var fullsatt, massor med blommor och passande musik. Dessutom fantastisk präst. Tojje. Ni som bor i Jönköping vet nog med största sannolikhet vem det är.

David älskade Metallica, och den första låten som vi hörde genom högtalarna var "Nothing else matters".
Den låten är, har alltid varit och kommer alltid vara förknippad med honom.

Jag har varit på ganska många begravningar, men det har alltid varit gamla människor som dött.
Människor som har levt länge och som dog av ålderdom.
David skulle fylla 33 år den 9e maj. Han lämnar efter sig en fru och en bebis på en månad.
Det kommer jag nog älta ett tag.

Jag tyckte tidigare att det värsta som finns är att se fullvuxna karlar gråta.
Jag är beredd att ändra mig.
Det värsta var att se en 30 årig änka. Det är så onaturligt. Änkor ska vara gamla tanter. Och de ska ha vuxna barn, inte spädbarn.

Jag tror alla är överens om att David dog för tidigt.
Jag hoppas innerligt att hans dotter får veta vilken fantastisk person hennes pappa var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback