Tandvärk och sömnbrist

Ja, var ska jag börja med? Detta blir ett gnälligt inlägg. Vill ni inte veta mer, sluta läsa nu.

Efter lördagens bröllop var vi båd lite sega, vilket slutade med att jag slocknade och sov som en stock mellan 16-19.
Inte bra. Kunde förstås inte sova på kvällen. Sista gången jag öppnade ögonen innan jag äntligen somnade var det ljust ute. Och Markus klocka ringde 05.45. Då vaknade jag igen. Med tandvärk! (Och huvudvärk för att jag knappt sovit)
Det är min förbaskade visdomstand som spökar för... hundraelfte gången ungefär.

Tandläkaren som jag träffade när allt började, alltså när den började komma upp, sa att jag kommer få inflammationer i den titt som tätt, eftersom jag har lite för mycket tänder i underkäken och det är för trångt.
"Dra ut den då." sa jag. Men nej, det vägrade han. "Vu drar inte ut friska tänder, speciellt inte visdomständer i underkäken. Du behöver kanske en tandprotes när du blir gammal, och den måste fästas där i så fall."

Ursäkta?!

Jag ska alltså gå med den här skiten, bara för att jag KANSKE behöver löständer när jag är 70!?
Vad fan är det? Jag kan ju alltid äta massa godis och hoppas på att jag får hål i skiten, så kanske de drar ut eländet.

Men det kommer väl knappast hända.
Jag är bitter idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback