Vilken underbar dag!

Igår bestämde sig min underbara kille och jag att Liseberg nog var en bra idé att åka till idag.
Vilket vi också gjorde, och vilken dag vi har haft!

Så fort man kliver innanför portarna, blir man barn igen, och vill åka allt. Iallafall jag, Markus var lite svårflörtad inför vissa åkattraktioner, men jag fick upp honom i allt. Balder kommer alltid vara en favorit. Det går snabbt, det är upp och ner i en hiskelig fart och man hörde ångestfyllda glädjevrål hela tiden. Kortet som togs på oss visade verkligen hur kul vi hade, och det var vi förstås tvungna att ha, eftersom vi var enna riktiga turister.

Flumeride håller fortfarande måttet, vi hamnade tillsammans med ett annat par som snabbt satte sig längst bak. Ännu snabbare var jag att slå ner häcken och slippa sitta längst fram. Så gissa vem som blev blötast. Markus.
När vi klev ur såg det ut som han kissat i brallan och på något sätt även lyckats pricka hela tröjan.
Tur att det var sanslöst varmt, så det torkade fort.

Vid halv fem var vi nöjda, så då bar det av hemåt. Nu har vi just sovit en stund och är otroligt hungriga, och nu säger han till mig att vi måste laga mat. Bäst att jag hjälper till, med denna lilla expetis jag kan erbjuda.

Ha det gott i värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback