En ursäkt för att festa

Imorgon är det midsommarafton. Känns mycket märkligt, det är ju inte sommar än. Iallafall inte här i stan.
Kallt, blåsigt, regnigt... Ok, det är kanske svensk sommar ändå.

Tror att midsommarafton kommer att bli väldigt lyckad! Nubbe och sill i goda vänners sällskap, kan det bli bättre?
Men ändå känner jag att det bara är ytterligare en ursäkt för att få festa.
Precis som juldagen, nyår och alla de andra festdagarna.

-------------------------------------------------------------------------------


Idag var det sista dagen jag jobbade med en av optikerna på jobbet. Känns vemodigt, för jag tycker om honom väldigt mycket. Räknade ut att jag har fem arbetsdagar kvar. Fem! Det är ju ingenting!
Sen är det semester/arbetslöshet! Men innan arbetslösheten ska jag baske mig ha semester. Betald dessutom.

När jag tänker efter, är det nog en väldans tur att jag inte blir kvar i det företaget.
Man är ingenting värd, och får aldrig någon klapp på axeln när man gör något bra.
Sista dagen blir bitterljuv.


Kommentarer
Postat av: Markus

Du vet att du är bra och gör ett bra jobb. Inkompetenta ledningar och regionschefer finns det dock gott om! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback