Första möhippan!

Igår bar det av till Gränna hamn, där vi skulle vänta på Mia som gifter sig snart!
En MC-kille skulle kidnappa Mia, sträcka fram en lapp där det stod instruktioner.

Off they went!
I Gränna stod vi ett gäng och förde oväsen när de rullade in i hamnen, sen började kalaset.
Mia fick lite "smycken" i form av en plasttiara och serpentiner som halsband. Runt halsen hängde vi även en bok som senare skulle ingå i en utmaning.

Första uppgiften hon fick, var att gå in i glassbaren och be dom rekommendera en smak. Men självklart skulle hon inte tycka om smaken, så hon fick gå in igen. "Den här var inte god, kan ni rekommendera nån annan?"
Tanken var att hon skulle få gå in flera gånger, men det vågade hon inte.

Nu till boken. I den skulle hon samla tips och råd om hur man får ett lyckligt äktenskap. Mycket roligt står det i den kan jag lova!

På schemat stod även femkamp (som för övrigt jag vann), och båt över till Visingsö.

På kvällen var det käk och karaoke. Mia hade som uppdrag att få igång en allsång alt. hitta någon att sjunga duett med.
Det slutade med att vi alla sex höll krampaktigt i mikrofonen och vägrade släppa den.
Vi sjöng hellre, än bra, kan jag meddela. Till slut fick vi inte sjunga mer, då blev det discodans istället.



När vi vaknade på vandrarhemmet idag, var en av oss inte så kry. The bride to be. Shit, vad bakfull hon var.

Hehehe. Vi hade lyckats! =)

Skämt åsido, helgen var väldigt lyckad. Mia var nöjd, alla var nöjda.
Faktiskt den första möhippan jag varit på!

Jag tror bröllopet blir minst lika lyckat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback