Roadtrip

Anledningen till att jag inte skrivit på några dagar, är att vi har varit ute på en liten roadtrip.

Måndag: Halmstad. Stranden först, efter att ha åkt x antal varv runt Halmstad. Kan ha varit mitt och Markus fel, men jag är inte säker. Kvällen spenderades på Örjans vall. En mycket tråkig "arena" faktiskt. Bredvid mig satt två galna engelsmän. Ojojoj. Vad de skrek. Så fort England fick tag på bollen hörde man "Great ball!", "Pressure!" .
När Tyskland bytte in sin nr 11 (vet inte vem det var, men han såg ut som en hobbit), hörde man istället "Where's your mummy, 11?!", "Bedtime!", och "Go home, you fucking midget!"

Kul en stund, sen fick jag tinnitus.

Efter matchen brände vi ner till Malmö, där vi strosade på stan en stund innan matchen Serbien-Sverige.
Swedbank Arena är verkligen en riktig arena. Vilken stämning det var!
Irritationen steg i takt med att det flög in mer saker på plan från serbiska klacken. Flaskor, kvittorullar, kylklampar(!) var några av de saker som åkte in på plan. En rulle träffade svenska målvakten i huvudet.
Hetsen utanför plan visade sig så småningom plan. Jag tror att domaren totalt delade ut säkert sju gula kort, och två röda.

Direkt efter matchen åkte bilen hemåt. Kl 03 var vi tryggt hemma.
Nu har allvaret börjat igen, men bara tills på tisdag. Då har jag semester.

Nu - mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback