Så här gör vi i vår familj.

Klockan var ställd på 06.30. Efter x antal tryck på snooze masade jag mig upp, för vi hade minsann tvättstugan kl 07.00.
Trött som fasen traskade jag ner, stoppade in tvätten i maskinen och tryckte på rätt knapp. Inte ett ljud.
Jag tryckte på alla knappar som jag möjligtvis kunde trycka på, men maskinen var död. FAN. Har jag gått upp för det här?
På vägen upp till lägenheten svor jag lite till, och när jag kom upp och berättade fick jag till svar;
-"Har du förstört tvättmaskinerna också?"

Jag har visst en förmåga att ta sönder saker/spilla i tid och otid. Klant.

Senaste tidens bravader är bl. a kaffespill på hela bordet och på mattan, igår bröt jag av en ros som Markus fick av en elev, när jag skulle dra ner rullgardinen, och jag lyckades även klämma ut ketchup över halva min tröjärm igår. Ketchupeffekten, ni vet. Först kommer inget, sen kommer inget, sen kommer allt. Hur det hamnade på tröjärmen är däremot en gåta, det var ju inte den jag skulle äta.


Ett litet förtydligande bara. När vi gick ner båda två blev det konstaterat att jag faktiskt inte tagit sönder tvättmaskinen. Men den funkade inte ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback