Tillbaka till vardagen

Nu är jag hemma igen! Helt ärligt är det otroligt skönt att slippa all prutning och alla människor som drar och sliter i en för att man ska besöka just deras butik. Egypten är galet! Minst sagt.

Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg bara om trafiken i Kairo, som förövrigt har 22 (!) miljoner invånare, plus två miljoner turister. Av dessa 22 miljoner är ca två miljoner bilägare.
Uppkörningen i Egypten består av att köra en raksträcka i 60 meter. Klarar man det, har man fått sitt körkort.
För att sammanfatta trafikupplevelsen i Kairo kan jag berätta att deras motorväg hade tre körfält. Det betyder inte att de kör tre bilar i bredd. Nejdå, sex-sju bilar i bredden, och helt plötsligt kommer det en fullpackad åsna. I motsatt riktning! På något sätt får även den plats. Helt otroligt.
Alla tutar, hela tiden.


Dessa två veckor har främst spenderats på stranden, men vi har som sagt även varit i Kairo och ute med båt och snorklat vid rev. Mamma och pappa var även i Luxor, men där var jag förra året. (Var även i Kairo förra året, men någon råkade radera alla bilder)

Röda havet kan vara det hav med mest fantastiskt vatten! Som att stoppa ner huvudet i ett akvarium. Tre turer var vi ute med båt. På den ena turen fick vi simma bland vilda delfiner. Jag har aldrig varit särskilt sugen på att göra det, men jag måste ändå säga att var väldigt tufft att faktiskt se delfiner och framförallt att vara så nära!

Får se om jag lyckas lägga upp några bilder så småningom.

När vi kom till flygplatsen stod min underbara pojkvän och väntade. Två veckor utan honom har känts som ett halvår!
Inte en chans att vi kan hålla händerna borta från varandra! =)

På måndag börjar allvaret igen. Då är jag tillbaka på jobbet..

Later!

Kommentarer
Postat av: Broström

Åh! Delfiner!!! Nu blev jag riktigt avundsjuk. =)

Postat av: becca

bilder bilder bilder. vill seee :D

2009-03-11 @ 16:46:07
URL: http://rronnysdother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback