Ursäkta?

Alltså, igår ringde jag til Rikspolisstyrelsen för att ta reda på vad de anser att jag föll på.
Poliserna som intervjuade mig, gör en egen bedömning, sedan gör de en bedömning tillsammans med psykologen.

Så här tyckte poliserna:

"Emma är en mycket trevlig och rak person. Hon är ärlig, vet vad hon tycker och uttrycker sig väl. Hon har tidigare haft en arbetsledande roll och detta har utvecklat henne väldigt mycket. Vid tidigare ansökningar ansågs Emma vara för ung, vi tycker nu att Emma skulle bli en alldeles utmärkt polis."

Så här såg den gemensamma bedömningen ut:

"När Emma sökte första gången vad hon 21 år. Hon ansågs då vara för ung och naiv, men har nu mognat.
Hon är rakt på sak och säger vad hon tycker.
Rekommenderas."

Antingen blir man rekommenderad eller inte. Sist blev jag inte det och kom alltså inte in. Nu blev jag det, men kom ändå inte in! När jag frågade varför jag inte blev antagen, fick jag svaret att det enbart var för att de bantat ner antalet platser från 350 st till 140. Jag köper det, men det känns lite retligt.

Måste nu ta mig en rejäl funderare om jag vill fortsätta söka eller inte. Trodde att jag hade bestämt mig, men tydligen har jag inte det. Visserligen skickade jag in en ansökan som skulle varit till aug -10, men den har de flyttat till jan -11, eftersom de inte ska ta in några alls i aug.

Hur fasen ska jag göra? Chansen att jag kommer in då är ganska stor, eftersom jag blev rekommenderad.
Hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: Jessie

Häftigt Emma!

Kör på, de tycker ja verkligen, klart du ska söka igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback