Piercing

Jag och Emelie piercade den där lilla plutten på örat i torsdags.
Läbbigt allan, men det gjorde inte så ont som jag trodde. Det enda otäcka var att jag höll på att svimma när jag reste på mig, och att hela örat fylldes med blod när det var precis nytaget, och smycket precis hade satts i.
Men förutom det, inga problem. =)

Nu har hennes börjat krångla. Det är svullet, varar sig och ser allmänt otrevligt ut. Naturligtvis gör det även helvetiskt ont. Stackars...

Hur som helst, idag när jag vaknade hade jag också en härligt bultande smärta, så nu i eftermiddag åkte vi tillbaka till piercingstudion och kollade vad 17 vi ska göra åt saken.

Ska vi ta bort dom, eller bara hoppas på det bästa?

Ordinationen blev i alla fall att tvätta med klorhexidin för att få bort bakterier. På Emelie byttes även staven ut, eftersom den var för kort när det var så svullet. AJ!

Nu är det bara hoppas på det bästa. Att mitt öra inte svullnar upp och ser ut som ett blomkål inom några dagar och att Emelies blomkål lägger sig.

 

Över och ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback